Sachmeh-ha.pngفراخوان "ساچمه های تبعیدی"

 

چندی پیش جمعی از رفقا، فراخوانی جهت سندیت بخشیدن به یکی دیگر از جنایات رژیم جمهوری اسلامی منتشر کردند.

این جنایت در اولین سالگرد یورش به دانشگاه که "انقلاب فرهنگی" نامیده شد به وقوع پیوست. رژیم با پرتاب دو نارنجک به صف تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان سازمان پیکار بیش از صد نفر را مجروح کرده و سه رفيق را به شهادت‌رساند.​
جمع ما با استقبال از این فراخوان و آرزوی موفقیت برای آن، به‌نوبۀ خود به بازنشر این فراخوان اقدام میکند.
جمع اندیشه و پیکار

 

فراخوان "ساچمه های تبعیدی"

در روز دوشنبه ٣١ فروردین ١٣٦٠ در تظاهرات اعتراضی سازماندهی شده توسط دانشجویان و دانش آموزان سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر (دال دال) در نخستین سالگرد سرکوب و خفقان ناشی از انقلاب فرهنگی رژیم، آذر مهرعلیان ۱۷ ساله، مژگان رضوانیان ۱۶ ساله و ایرج ترابی ۲۲ ساله در اثر پرتاب دو نارنجک دستی مملو از ساچمه‌های ساخت آلمان توسط چماقداران حزب‌اللهی رژیم جان خویش را از دست دادند. در این تهاجم ۱۹۰ نفر زخمی شدند و تعدادی از بازماندگان آن روز مجبور به تبعید گشته و ساچمه‌هایی که هنوز در بدن آنها جا خوش کرده است، به یار ناخواسته ابدی آنها تبدیل شد.

 

برخی از ما آن ساچمه‌ها را به کشور تولید کننده‌اش -آلمان- پس آوردیم. به کشوری که به قول برشت "نه میهنی جدید، که تبعیدگاه ماست" و برخی نیز آنها را با خود در کشورهای دیگر همراه کرده‌ایم و برخی هنوز در ایران بسر میبریم.

ما درصدد تهیۀ مستندی هستیم و در این راه در جستجوی یاران دیگری برآمده‌ایم که حمل این ساچمه‌ها در طول چهار دهۀ اخیر به بخشی از وجودشان در فراز و فرودهای زندگی شان تبدیل شده است.
ما از جمله در جستجوی بازماندگان و شاهدان درگیر آن روز در همۀ کشورها نیز میباشیم تا به همراه آنان این جنایت جمهوری اسلامی را بیشتر سندیت ببخشیم.

این صفحه، وسیله ارتباطی ما با شما یارانمان است.

دست همگی را در پاسخگویی به این فراخوان و همکاری و همیاری از پیش میفشاریم.
ای میل تماس :

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

لطفا با به اشتراک گذاشتن این فراخوان ما را در انتشار آن یاری دهید.